Politica de Retur și Anulare

1. Scopul și aplicabilitatea politicii

Prezenta politică definește condițiile în care clienții pot solicita anularea unei comenzi, returul unui produs sau rambursarea contravalorii în cazul produselor achiziționate prin intermediul magazinului online www.doctoroil.ro, administrat de:

LCV SERAR SRL
Sediu: Sat Variaș, Comuna Variaș, Nr. 663, Cam. 2, Jud. Timiș, România
Email: contact@doctoroil.ro
Website: www.doctoroil.ro

Această politică face parte integrantă din Termenii și Condițiile generale ale site-ului și este aplicabilă tuturor comenzilor confirmate.


2. Definiții

Produs standard – orice produs vândut în ambalajul original al producătorului, nealterat, netăiat, nepersonalizat, care poate fi returnat în forma sa inițială.

Produs personalizat / pregătit la comandă – orice produs care:

  • a fost tăiat, debitat, perforat, asamblat, presat sau prelucrat la cererea clientului;
  • a fost vândut la metru liniar, în funcție de specificații tehnice furnizate de client (ex: diametru, presiune, lungime etc.);
  • nu mai poate fi readus în starea inițială pentru vânzare către alți clienți.

3. Anularea comenzii

3.1 Condiții pentru anulare

Comenzile pot fi anulate doar dacă produsele nu au fost deja:

  • preluate în procesul de ambalare/livrare;
  • modificate sau tăiate conform cerințelor clientului;
  • expediate prin curier/transportator.

3.2 Termen

Solicitarea de anulare trebuie transmisă în maximum 12 ore de la confirmarea comenzii, prin email la contact@doctoroil.ro, cu menționarea:

  • numărului comenzii;
  • produselor ce se doresc anulate;
  • motivului anulării.

Anularea devine efectivă doar după confirmarea scrisă din partea Doctor Oil. Cererile primite după expedierea comenzii nu mai pot fi onorate.


4. Politica de retur

4.1 Produse eligibile pentru retur

Sunt acceptate retururi doar pentru produse standard, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  • Nu sunt personalizate sau tăiate la cerere;
  • Sunt nefolosite, în ambalajul original, fără urme de montaj sau manipulare greșită;
  • Sunt returnate în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la recepționare;
  • Sunt însoțite de copie după factură și formularul de retur completat;
  • Nu au fost deteriorate în timpul transportului de retur (clientul este responsabil de ambalare și transport).

4.2 Produse neeligibile pentru retur

Nu pot fi returnate următoarele produse:

  • Furtunuri, tuburi, cabluri, țevi, conducte etc., tăiate la metru;
  • Produse executate sau asamblate la cererea clientului (ex: racorduri montate, furtunuri presate);
  • Produse care prezintă uzură, urme de montaj, tăieturi, zgârieturi, contaminare cu uleiuri, praf, lichide;
  • Produse lipsă din ambalajul original sau cu accesorii/documente incomplete;
  • Produse livrate din stoc extern, la cerere specială, care nu sunt parte din stocul uzual.

5. Procedura de retur

Pentru a solicita returul, clientul trebuie să trimită un email la contact@doctoroil.ro cu următoarele:

  • Numărul comenzii și al facturii;
  • Codul produsului și cantitatea returnată;
  • Motivul returului;
  • Poze clare ale produsului și ambalajului.

După analiza cererii, clientul va primi:

  • Aprobarea sau respingerea returului;
  • Instrucțiuni pentru expedierea returului, dacă este cazul;
  • Detalii despre condițiile de ambalare și transport.

Costul transportului returului este suportat de client. Doctor Oil își rezervă dreptul de a respinge retururile care ajung deteriorate, incomplete sau neconforme.


6. Recepția produselor și reclamații

6.1 Verificare la livrare

Clientul are obligația de a verifica:

  • Integritatea coletului la primire;
  • Concordanța cantitativă și calitativă a produselor cu comanda;
  • Lipsa eventualelor defecte vizibile sau daune de transport.

Orice reclamație trebuie transmisă în scris în maximum 48 de ore de la recepție, cu poze clare. Reclamațiile ulterioare nu vor fi luate în considerare.

6.2 Produse livrate greșit sau defecte

În cazul în care:

  • s-a livrat alt produs decât cel comandat;
  • produsul prezintă vicii de fabricație evidente;
  • produsul a fost avariat în timpul transportului (cu dovada);

Doctor Oil va remedia situația prin:

  • înlocuirea produsului (dacă este în stoc);
  • oferirea unei rambursări;
  • trimiterea unui produs alternativ (dacă clientul acceptă).

7. Rambursări

  • Rambursările se efectuează doar după recepția fizică a produsului returnat și evaluarea stării acestuia;
  • Plata se face în maximum 14 zile lucrătoare, în contul bancar furnizat de client;
  • În cazul retururilor parțiale sau a produselor neconforme cu condițiile de retur, suma rambursată poate fi diminuată.

8. Limitări de răspundere

Doctor Oil nu este responsabil pentru:

  • incompatibilitatea produsului cu echipamentele sau aplicațiile clientului;
  • pierderi indirecte cauzate de întreruperi de funcționare, întârzieri în montaj sau alte prejudicii colaterale;
  • erori de selecție ale clientului (dimensiuni, materiale, standarde de presiune etc.);
  • lipsa de informare tehnică a clientului privind aplicația dorită.

Clientul este responsabil pentru verificarea specificațiilor produsului înainte de comandă.


9. Transferul riscului

Conform art. 1.675 și următoarele din Codul Civil, riscul asupra produsului se transferă către client în momentul livrării, respectiv:

  • la predarea către curier / transportator desemnat;
  • sau la ridicarea fizică din depozitul Doctor Oil.

Doctor Oil nu este responsabil pentru deteriorări ulterioare cauzate de manipulare, transport impropriu sau montaj defectuos.


10. Soluționarea litigiilor

Orice litigiu apărut între părți în legătură cu interpretarea, executarea sau încetarea unei comenzi va fi soluționat:

  • mai întâi pe cale amiabilă, prin negocieri scrise;
  • în cazul eșecului, de către instanțele competente din România, cu sediul în raza LCV SERAR SRL.

11. Modificarea politicii

Doctor Oil își rezervă dreptul de a modifica în orice moment această politică, fără notificare prealabilă. Versiunea aplicabilă este cea publicată pe site în momentul plasării comenzii.


12. Contact

Pentru orice întrebare legată de retururi, anulări sau reclamații:

📧 Email: contact@doctoroil.ro
🌐 Web: www.doctoroil.ro
📞 [opțional: telefon suport]
🕒 Program: Luni–Vineri, 09:00–17:00

Cauta produsul dorit